کد خبر : 1114
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 فروردین 1401 - 19:40

فرماندار اهواز عنوان کرد:نمایشگاه بین‌المللی اهواز برای اسکان مسافران نوروزی آماده‌سازی شد

فرماندار اهواز عنوان کرد:نمایشگاه بین‌المللی اهواز برای اسکان مسافران نوروزی آماده‌سازی شد

فرماندار اهواز با اشاره به آماده‌سازی ۲۱ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی، گفت: نمایشگاه بین‌المللی برای اسکان مسافران نوروزی در اهواز آماده‌سازی و بهره‌برداری شده است. به گزارش پایگاه خبری اهواز نو؛مسعود فلاحی با اشاره به تشکیل ستاد نوروزی شهرستان اهواز با همکاری دستگاه‌های عضو این ستاد، اظهار داشت: ورود مسافران به اهواز از اواخر

فرماندار اهواز با اشاره به آماده‌سازی ۲۱ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی، گفت: نمایشگاه بین‌المللی برای اسکان مسافران نوروزی در اهواز آماده‌سازی و بهره‌برداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری اهواز نو؛مسعود فلاحی با اشاره به تشکیل ستاد نوروزی شهرستان اهواز با همکاری دستگاه‌های عضو این ستاد، اظهار داشت: ورود مسافران به اهواز از اواخر اسفند آغاز شده و ۲۱ مدرسه و پارک لاله برای اسکان آنها پیش بینی شده بود.

وی افزود: ستادهای اسکان مسافران نوروزی در چهار ناحیه آموزش و پرورش اهواز فعال و در حال استقبال از مهمانان هستند، اما بازدیدهای میدانی نشان داد که مردم تمایل بیشتری به استفاده از فضاهای باز دارند به همین دلیل نمایشگاه بین‌المللی برای اسکان آنها آماده‌سازی و دیشب به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: ۲۱ مدرسه شامل ۶۷۱ کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی پیش بینی شده بود اما تاکنون حدود یک چهارم این ظرفیت شامل ۱۵۸ کلاس درس استفاده شده و مسافران تمایل داشتند در فضاهای باز مستقر شوند.

وی ادامه داد: پارک لاله برای اسکان از لحاظ امنیتی و رفاهی مهیا شده بود اما با توجه به مراجعه شهروندان اهوازی برای استفاده از پارک و ازدحام جمعیت، نمایشگاه بین‌المللی برای استقرار مسافران برنامه ریزی شد.

به گفته وی، با توجه به پروتکل‌های بهداشتی، مسافران باید خودشان چادر برای اسکان داشته باشند و تا ۴۰ درصد ظرفیت نمایشگاه برای اسکان مسافران اختصاص می‌یابد که بیش از یک هزار و ۵۰۰ چادر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه بین‌المللی از نظر رفاهی و امنیتی آماده شده و امکاناتی همچون فوریت‌های پزشکی، آتش نشانی، مرکز واکسیناسیون، فروشگاه و عابر بانک دارد.

بر اساس این گزارش، شیوع بیماری کرونا، سفرهای نوروزی را برای ۲ سال متوالی لغو کرد و امسال بعد از این مدت ستاد ملی کرونا مجوز سفرها و راه‌اندازی ستادهای اسکان را صادر کرد.

خلیلیان استاندار خوزستان پیش از این از افزایش ۹۵ درصدی مسافران نوروزی خبر داده و گفته بود: از ۲۵ اسفند گذشته تا کنون ۴۵۵ هزار نفر مسافر در قالب راهیان نور و گردشگر وارد خوزستان شده اند که تمهیدات لازم برای اسکان آنها از قبل برنامه ریزی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.